Sigurnost transakcija jedna je od glavnih tema koja se javlja pri raspravljanju o trgovini na veliko, uvozu i izvozu. Očekivanja kupaca najčešće se mogu usporediti s onima koja su poznata s B2C tržišta - naručujem online, plaćam i čekam robu. Ako nešto krene po zlu - ne brinem se jer transakcije osiguravaju platni operateri. Međutim, moramo imati na umu da je trgovina na veliko različita. Prosječna vrijednost transakcije višestruko je veća nego na maloprodajnom tržištu. Uz to, B2B sektor nema zakone o zaštiti potrošača jer ... nema potrošača. Bit veleprodaje nije kupnja za vlastite potrebe, već kupnja s namjerom preprodaje. Pa kako osigurati sigurnost transakcija? 1. Naručivanje uzoraka Kada kupujete od proizvođača i distributera, najčešće je moguće kupiti uzorke robe. To nije veliko ulaganje i omogućuje preliminarnu procjenu kvalitete proizvoda i njegovog potencijala za daljnju prodaju. Zaista se vrijedi raspitati o ovoj opciji, pogotovo ako planirate kupiti veliku količinu robe. 2. Osobno preuzimanje i pregled robe Velik dio trgovine na veliko i B2B i dalje se odvija licem u lice - to je uglavnom zbog gore spomenutih razlika u odnosu na maloprodaju. Pregled proizvoda u prodavačevom skladištu ili izložbenom salonu često pomaže izbjeći nesporazume i sumnje u njihovo stanje i kvalitetu. 3. Akreditiv Ovo se rješenje preporučuje posebno u vanjskoj trgovini i uvozu. Transakciju osigurava skrbnička banka koja postaje stranka u trgovinskom ugovoru. Obično se temelji na ugovoru koji su stranke pripremile i koji jasno definira obveze kupca i prodavatelja. Uvoznik sredstva uplaćuje banci, a izvoznik će ih primiti samo ako se pridržava uvjeta ugovora. Dakle, akreditiv osigurava obje strane u transakciji - uvoznika u slučaju problema s robom i njenom isporukom, te izvoznika u slučaju nesolventnosti kupca. Navedene metode značajno povećavaju sigurnost uvoza i izvoza te trgovinu na veliko. Za sljedeću transakciju vrijedi pitati prodavatelja koju od njih nudi i iskoristiti ju.